TIPS TAHAN SELERA MAKAN: ATASI MASALAH OBESITI



PUNCA OBESITI DAN KESANNYA TERHADAP KESIHATAN
- Obesiti bermakna kegemukan yang disebabkan terdapatnya lemak yang berlebihan. Obesiti menimbulkan pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, dan tekanan darah tinggi. Orang yang mengalami masalah obesiti juga tidak dapat menikmat I kehidupan mereka sepenuhnya kerana badan yang terlalu gemuk sudah pasti membataskan pergerakan mereka. Mereka juga akan mengalami tekanan akibat perasaan malu dan rendah diri. 
Masalah obesiti sebenarnya berlaku disebabkan oleh cara hidup yang tidak sihat seperti tidak menjaga pemakanan seharian.
- Pengambilan makanan yang berlemak tinggi dan terlalu manis boleh membawa kepada masalah kegemukan. Cara memasak seperti menggoreng juga boleh menjadi penyumbang kepada pengumpulan lemak dalam badan.Orang yang gemuk lebih responsif dibandingkan dengan orang yang berat badannya normal terhadap isyarat lapar luaran, seperti rasa dan bau makanan, atau ketika waktu makan. 
- Orang yang gemuk cenderung makan apabila merasa ingin makan, bukan makan ketika ia lapar.Pola makan berlebihan inilah yang menyebabkan mereka sukar keluar daripada perangkapkegemukan jika individu terbabit tidak memiliki kawalan diri dan motivasi yang kuat untuk mengurangkan berat badan.

KESAN OBESITI

* EMOSI TIDAK STABIL
- obesiti juga akan menyebabkan emosi tidak stabil dan seringmenganggap dirinya tidak menarik, kurang keyakinan diri dan mengalami depresi kerana tidak dapat menghadapi hidup yang normal dan aktif seperti orang lain.

* PENYAKIT KENCING MANIS 

- Pengambilan gula yang berlebihan akan menyebabkan seseorang individu tersebut mudahterdedah kepada pelbagai risiko kesihatan. Misalnya, gula boleh menjejaskan platelet darah yangmungkin menjadi punca kepada masalah jantung. Malah, gula turut menjadi antara penyebab penyakit kencing manis jenis dua, tulang rapuh, masalah ginjal, hati, kemurungan serta dikaitkandengan tumor darah.

* KESAN TERHADAP SEKSUAL
Obesiti akan mengganggu kemampuan tubuh badanuntuk membekalkan darah ke bahagian zakar dan menyebabkan penghasilan testosteronmenurun. Fakta menunjukkan bahawa kaum lelaki yang aktif secara fizikal dan mempunyaitabiat pemakanan yang sihat lebih cenderung memiliki kehidupan seks yang berkualiti dankeadaan kesihatan yang baik




BAGI MENGATASI MASALAH OBESITI DAN MENAHAN SELERA MAKAN TANPA BERDIET, CUBALAH CAFÉ+ COLLAGEN SEKARANG...RAMAI YANG DAH MENCUBANYA DAN SANGAT BERPUASHATI DENGAN HASIL YANG DIPEROLEHI…

KANDUNGAN :
Habbatussauda,Mirifica,Madu Asli Kopi Arabica,Ginseng,Herba Terpilih,Krimer Tanpa Lemak dan Kolagen.

Fungsi & Kebaikkan :
- Meningkatkan tenaga
- Mencantikkan kulit
- Awet muda
- Menegangkan otot-otot punggung dan payudara
- Menahan selera makan
- Sesuai untuk yang mengalami kencing manis ( Diabetis )



 HARGA :
RM 39.00 WM
RM 42.00 EM
( 14 SACHET )

DAPATKAN SEKARANG...
PENGHANTARAN PERCUMA!!!
Untuk maklumat lanjut, layari website kami di 
http://www.daraanggun.com/ atau hubungi kami di talian 09-743 2777 / 013-2752136

0 comments:

Post a Comment