MASALAH KEPUTIHAN DAN CARA TERBAIK MENGATASINYA



APAKAH ITU KEPUTIHAN??
Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan yang keluar dari vagina. keputihan ada dua jenis iaitu normal dan abnormal yang sudah menjadi penyakit. kamu perlu prihatin dengan jenis keputihan kedua ini.

PUNCA KEPUTIHAN:
* Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon. 
* Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.
* Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.
* Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.
* Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.


KEBURUKAN KEPUTIHAN
Ramai wanita beranggapan keputihan ini adalah sesuatu yang normal bagi wanita. Tetapi secara kita tidak sedar, penyakit ini telah membelenggu ramai wanita. Di antara keburukan keputihan ini ialah:

  1. Mengganggu keharmonian rumahtangga. Masalah keputihan tidak menjejaskan kesuburan seseorang wanita tetapi jika keputihan itu menjadi serius, hubungan seksual antara suami isteri akan terjejas. Lelehan keputihan yang teruk dan bau yang tidak menyenangkan akan mengendurkan nafsu suami untuk bersama. Radang pada faraj juga menyebabkan isteri merasa sakit dan tidak selesa bila bersama suami.
  2. Jangkitan kepada bayi di dalam kandunganWanita mengandung adalah di antara mereka yang senang diserang oleh masalah keputihan. Ketika hamil, hormon estrogen akan menyebabkan faraj mengeluarkan lebih banyak glycogen. Ini meyebabkan kulat lebih mudah membiak kerana dinding faraj lebih lembab. Secara purata, kira-kira 80% wanita hamil mengalami masalah ini.

CARA MENGATASI KEPUTIHAN

-Bagi mencegah masalah keputihan ini menjadi lebih teruk, produk yang sesuai untuk mengatasi masalah ini ialah JUS DARA ANGGUN. Ramai wanita telah mencubanya dan ternyata ia sangat berkesan malahan masalah ini dapat diselesaikan kerana JUS DARA ANGGUN telah dicipta khas  untuk mengatasi masalah keputihan yang dialami oleh wanita.


HARGA:
RM 55.00 WM 
RM 59.00 EM



... JUS DARA ANGGUN di hasilkan tanpa campuran kimia atau kandungan hormon yang berbahaya. 100% daripada herba akar kayu asli di famulasikan dengan herbal terpilih. JUS DARA ANGGUN ialah makannan tambahan wanita yang popular dan digunakan secara tradisi...onal untuk kesihatan. Ia juga membantu menegang dan menghilangkan kedutan di sekitar payudara dan menjadikan punggung yang lebih montok. Kombinasi herba yang bermutu tinggi ini dapat merawat masalah rahim dan peranakan bagi mengembalikan kepada bentuk asal. Secara tidak langsung menambahkan rangsangan tenaga batin dan mengembalikan ‘Mood Swing’ ketika bersama.

KHASIAT DAN KESAN DALAMAN :
- Awet muda
- Mencegah kanser payudara dan rahim
- Membantu punggung dan payudara lebih tegang dan padat
- Membantu mengetatkan pintu vagina dan mengembalikan rahim pd bentuk asal
- Melegakan masalah sengugut
- Mengstabilkan pengaliran darah dalam badan
- Melegakan masalah keputihan dan haid tidak teratur
- Memecahkan lemak dan mengurangkan kadar kolestrol dalam badan

KHASIAT DAN KESAN LUARAN :
- Menyerikan kulit dan kelihatan cantik berseri
- Mengurangkan kedutan kulit terutama di sekitar payudara
- Membantu rambut agar tidak cepat beruban
- Membantu melebatkan rambut dan menghitamkan rambut
- Membantu merawat tumit yang merekah

Untuk maklumat lanjut, layari laman web kami dihttp://www.daraanggun.com/ atau hubungi hotline kami di talian 09-743 2777 / 013-275 2136

0 comments:

Post a Comment