CARA ATASI LIANG PORI TERBUKA PADA WAJAH



Wajah yang halus, lembut dan putih gebu tanpa noda, ditambah pula perwatakan serta penampilan menarik membuatkan sesiapa saja memandang pasti tertawan. Berbanding mereka yang kulit berjerawat, berminyak dan liang pori-pori tampak kasar dan besar, gagal mencuri tumpuan.

Keinginan memiliki wajah jelita seperti bidadari bukannya mudah sekiranya seseorang tidak berdisiplin menjaga, membersih dan merawat kulit, melainkan memang mereka dianugerah kulit cantik sejak azali lagi.

Bagi sebilangannya apabila memasuki saja usia remaja pelbagai masalah kulit melanda akibat perubahan hormon dan ia berterusan sehingga menjengah usia matang. Dengan banyak lagi faktor lain seperti panahan matahari dan gaya hidup menyumbang masalah lebih teruk kepada kulit.


Perubahan pori-pori
Pada umumnya, setiap orang sebenarnya mempunyai liang pori-pori terbuka luas dan besar, saiz liang dua kali ganda lebih besar apabila berusia sekitar antara 25 hingga 50 tahun.

Keadaan itu menyebabkan kulit wajah tampak kasar dengan permukaan tidak sekata dan pada ketika itu selalu terdetik mahu saja ingin kembali seperti bayi yang mempunyai kulit mulus.

Hakikatnya, liang roma mula muncul selepas akil baligh, iaitu apabila mulanya pengeluaran androgen. Berdasarkan kajian dilakukan kepada testis pada lelaki dan ovari pada wanita, liang roma akan membesar serta-merta dan mengeluarkan minyak sejajar dengan perubahan hormon apabila remaja meningkat dewasa.

Perubahan pori-pori besar juga bergantung kepada genetik diwarisi ibu bapa, umur dan status hormon, selain amalan gaya hidup apabila sering terdedah kepada sinaran ultra lembayung.

Keadaan cuaca di Malaysia beriklim panas dan pencemaran alam sekitar menyebabkan kulit mudah rosak, kendur, melemahkan struktur liang roma dan menyumbang kepada saiz lebih besar.Liang pori-pori menjadi semakin besar jika kerap memicit jerawat.

Punca liang pori-pori besar

* Terdedah kepada matahari secara berlebihan

* Merokok

* Penuaan

* Genetik

* Mengamalkan diet yang tidak sihat dan pengambilan gula berlebihan

* Perubahan hormon akibat menopaus dan semasa hamil


BAGI YANG MENGALAMI MASLAH LIANG POR TERBUKA BESAR/KECIL, USAH BIMBANG LAGI…CUBALAH SET PENCERAHAN NORMAL & JERAGAT DARA ANGGUN SEKARANG..MASALAH LIANG PORI DAPAT DISELESAIKAN DAN ANDA AKAN MILIKI KULIT YANG HALUS DAN MULUS SERTA CANTIK BERSERI…RAMAI YANG DAH MENCUBANYA DAN IA TERBUKTI BERKESAN.

Set pencerahan normal & jeragat 5 in 1..Set Percubaan ini mengandungi 5 produk asas iaitu:







1- REPAIR TONER
Toner yang diperkaya dengan asid sitrik untuk merangsang proses pengelupasan. Berkesan untuk menutup pori-pori terbuka pada wajah. Dapat menyelesaikan masalah kulit berpigmentasi dan parut jerawat.

2- NIGHT REPAIR
Formula baru berasaskan ekstrak asam jawa yang bertindak lembut untuk mematikan bakteria jerawat, tanda-tanda hitam dan putih. Digunakan pada setiap malam untuk memutih dan menggebukan kulit wajah.

3- SOUL CREAM
Soul cream bertindak untuk menanggalkan pigmentasi pada kulit terbukti menghaluskan kulit. Pigmentasi akan menjadi pudar dalam beberapa minggu sahaja. Pakai di waktu malam sahaja.

4- Day CREAM
Day cream bertindak sebagai ejen pelindung kulit daripada sinaran uv dan melambatkan proses penuaan, juga dapat melindungi daripada habuk dan debu dari menusuk ke pori2 kulit.

5- CARROT SOAP
Membantu mempercepatkan proses rejuvenasi kulit selain bertindak melembut dan membersihkan kulit dengan kandungan ekstrak carrot dan betik berkesan untuk menghilangkan parut, memutih serta menanggalkan kesan pigmentasi pada kulit


0 comments:

Post a Comment